Succesvolle website opzetten in 5 stappen

Home - Succesvolle website opzetten in 5 stappen

Een succesvolle website opzetten voor jouw organisatie, persoonlijke blog, sportteam of iets anders? De 5 stappen.
Succesvolle website opzetten in 5 stappen

In deze blog

1. Introductie

Een succesvolle website opzetten voor jouw organisatie, persoonlijke blog, sportteam of iets anders? Vandaag leer je in 5 stappen hoe jij zelf een succesvolle website kunt opzetten.

Allereerst heb je een platform nodig om jouw website te bouwen. In deze blog duiken we in het gebruik van het meest populaire online platform voor bouwen van websites. Daarna leggen we uit hoe je deze website succesvol maakt!

2. Stel doelen

Wanneer beschouw jij je website als succesvol? Dit is een belangrijke vraag die je, voordat je een website gaat opzetten, aan jezelf moet stellen. Door doelen te stellen kun je je resultaat meetbaar maken en naar deze doelen toewerken. Bedenk dus voor jezelf: Waarom ga ik een website opzetten en wat wil ik ermee bereiken?

Een website kan pas succesvol worden als het traffic genereert, oftewel: als er bezoekers komen. In deze blog nemen we aan dat één van je doelen het trekken van bezoekers is, en zoomen wij hier op in. Wil je weten hoe je deze bezoekers omzet in directe leads voor jouw organisatie? Lees dan ons artikel over conversieoptimalisatie.

3. De basis: content

In de huidige online wereld zijn er tal van platformen waarmee jij een succesvolle website kunt opzetten. Het doel van deze platformen is om jouw content zo goed mogelijk te presenteren naar de buitenwereld toe. Content is alle inhoud waaruit jouw website bestaat. Voorbeelden van content zijn: tekst, afbeeldingen, video’s, formulieren etc.

Het doel van deze content is voor elke organisatie verschillend. Het kan als doel hebben om enkel informatie over te brengen, maar het kan ook worden ingezet om leads te generen of verkopen te stimuleren. Echter, elke organisatie heeft content nodig voor een succesvolle online presentatie. Geen content betekent namelijk: geen zichtbaarheid. Content is de basis voor een succesvolle website.

4. Het platform

Om jouw content te presenteren heb je een Content Management Systeem (CMS) nodig. Hierin kun je jouw content opzetten en beheren. Het grootse CMS platform is WordPress. WordPress is een open-source webplatform en heeft 54% van CMS markt in handen. Momenteel draaien meer dan 27 miljoen websites op WordPress, waaronder ook deze website. Het voordeel van open-source is, dat het gratis te downloaden en installeren valt. Het installeren van WordPress is vrij eenvoudig. WordPress zelf biedt een uitgebreide handleiding aan voor de installatie. Kom je er toch niet uit? Neem gerust contact op, wij helpen je met plezier verder. Uiteraard gratis en volledig vrijblijvend.

5. WordPress

Voor het opzetten van een website heb je dus een een Content Management Systeem nodig. Binnen Rubrix Creations maken wij gebruik van WordPress als CMS. Dit doen wij omdat WordPress voor ons alle functionaliteiten bezit voor het opzetten van een succesvolle website. WordPress geeft ons namelijke de ruimte om een volledig uniek design te bouwen voor onze klanten. Wil je meer weten over de voordelen van een uniek design, lees dan onze blog hierover. In deze blog gaan we ook dieper in op de voor en nadelen van templates.

Binnen WordPress is het ook mogelijk om extra plugins toe te voegen voor het optimaliseren van content op het gebied van SEO en laadsnelheid. Ook kunnen er eenvoudig koppelingen worden gemaakt met allerlei online marketing tools, zoals MailChimp, Active Campaign en MailerLite. Ook zijn de Google Webmaster tools eenvoudig te koppelen. Deze Google Webmaster tools helpen jou bij het monitoren van de prestaties van jouw website.

6. Bezoekers

Of het doel van jouw site nu is om leads te generen, verkopen te stimuleren of informatie te geven, altijd zijn er bezoekers nodig op. Hoe krijg je deze bezoekers? Dit kan op verschillende manieren:

  • Via Google, door SEO-geoptimaliseerde content op jouw website te plaatsen, komt je website hoger in de Google zoekresultaten.
  • Via betaalde advertenties. Door te adverteren op Google, Facebook, Instagram, LinkedIn of Youtube komen bezoekers via advertenties naar jouw website.
  • Via anderen. Het kan zijn dat jouw website wordt vermeld op andere websites. Zo zijn in deze pagina een aantal links opgenomen naar externe websites. Dit zorgt voor extra bezoekers op die websites.

7. Conclusie

Na het lezen van deze blog ben je bekend met het meest gebruikte CMS ter wereld. Je bent op de hoogte waarom dit CMS zo succesvol is. Ook weet je hoe je bezoekers naar jouw website kunt krijgen. Wil je meer informatie over het opzetten van jouw website? Of wil je een keer sparren over jouw online doelen? Wij leren jou graag kennen. Vul onderstaande formulier in of neem direct contact op met ons via nico@rubrixcreations.nl of 06-39671982.

nl_NLDutch

Wij gebruiken cookies om onze site en onze service te optimaliseren. Bekijk cookiestatement.

5

Marketing tips
voor lokale ondernemers

Gratis 7 tips ontvangen, waarmee jij je business in beeld brengt bij potentiële klanten? Laat je gegevens achter en ontvang onze pdf direct in je mailbox.